Föreningen

Söderhamnsortens Ryttarförening är en ideell förening som bedriver ridskoleverksamhet. Vi erbjuder ridkurser från nybörjarnivå, roliga klubbaktiviteter och lokala tävlingar.

Medlemsavgift

Medlemsavgiften är 250 kr för juniorer (tom 18 år) och 350 kr för seniorer (19 år och äldre)
Du betalar antingen via bankgiro eller Swish, ange namn och personnummer på inbetalningen.

Som medlem omfattas du av en olycksfallsförsäkring när du deltar i någon av klubbens aktiviteter. Försäkringen ger dig ett bra grundskydd om du råkar ut för en skada när du rider och är framtagen i samarbete med Svenska Ridsportförbundet.

Icke medlemmar omfattas inte av försäkringen, men alla besökare är naturligtvis välkomna till oss.

Bli medlem genom att swisha medlemsavgiften till SORF och skriv personnummer i meddelande. 123 – 339 51 75

SORF-Kompis

Söderhamnsortens Ryttarförening är en ideell förening som funnits i 50 år!

Många barn, ungdomar, vuxna och äldre har lärt sig, inte bara om hästar och ridning, utan även om ansvar, rutiner och kamratskap hos oss. Dessutom ökar självkänslan, självförtroendet och både den fysiska och den psykiska hälsan förbättras genom ridsport. Fantastiskt!

För att vi ska kunna fortsätta bidra till allt det positiva behöver föreningen hjälp, vi vet att alla inte vill bli eller ens behöver bli fullbetalande medlemmar eftersom det ingår försäkringar och annat i ett sådant medlemskap som många inte har nytta av, stor del av medlems pengen går vidare till distriktet och förbundet.

SORF-Kompis kostar 150:- per år och är en form av supporter-medlemskap.  Swisha 150:- till SORF och skriv SORF-kompis i meddelanderutan. 123 – 339 51 75

Hela summan stannar i föreningen

SORF-kompis passar dig som vill stötta föreningen och som inte ska lösa tävlingslicens eller vara med på våra klubbaktiviteter. Våra SORF-kompisar kommer synas med namn på ett anslag uppsatt på anläggningen om du inte vill att ditt namn syns meddela ridskolan via mejl: ridskolan@soderhamnsortensrf.se

Medlemsinsats

I medlemsavgiften ingår ett arbetstillfälle/år, som lektionsryttare får du två arbetstillfällen/år. Medlemsinsatsen kan vara stalltjänst, bilbingo eller cafeteria. Du kan läsa mer om det här.

Tälje Ridsportcenter

Vår anläggning består av ridhus, stall och två utebanor. Vi har även en vamdel med cafeteria, kontor, toaletter och omklädningsrum. Anläggningsytan och parkeringar delar vi med Söderhamns Hästsportklubb som har ett ridtält i anslutning till oss. Klubbarna samarbetar med träningar och tävlingar.

Täljebo Bed and Box

På anläggningen finns ett vandrarhem med nio rum och gemensamma utrymmen för kök, toalett, dusch tvätt och TV. I anslutning till vandrarhemmet finns ett gäststall med 10 boxar.