Inför sommaruppehållet i år kan vi glädjande nog presentera en stabil ”besättning” på Sorf vilket gör att vi kan erbjuda våra medlemmar ett bra lektionsutbud och bättre möjlighet till kontakt.*

Från och med i höst är Alma Larsson anställd som stall- och hästskötare hos oss. Utöver detta kommer hon att fortsätta ha vissa lektioner till hösten. Alma kommer också att gå Ridledarutbildningen på Grevagården i Skövde i sommar, detta som ett led i Ridinstruktörsutbildning.
Det blir också förändringar gällande ”Verksamhetsansvar”. Guggi kliver av Stall- och hästansvarsposten men hon kommer glädjande nog att fortsätta ha sina lektioner framöver.
Helena Lantz är från och med 1 juni, anställd på 50 % som tillfällig Verksamhetsansvarig (där bl.a. stall- och hästansvar ingår) fram till i första hand årsskiftet -26/27. I och med detta lämnar Helena platsen som ordförande i styrelsen, där kliver nuvarande vice ordförande Anders Eklöf in som ordinarie istället. Under denna period fortsätter vi annonsera och söka efter en ordinarie Verksamhetschef.
Ulrika Karlsson och Linn Lantz fortsätter med sina ridlektioner även till hösten och Lars Torén är kvar på sin tjänst som vaktmästare.
Selma Flodin kommer att börja en annan anställning inom kort, vi tackar henne för hennes fina arbete på Sorf och önskar lycka till med nya jobbet.

Sommarhagarna är i stort sett färdiga för våra fyrbenta kamrater och snart får de börja gå och äta grönt. Vad gäller sommarbete så önskar vi hitta sommarbete för fyra hästar till, har du bete som de kan gå på eller om du känner någon som kan ”inhysa” våra pållar så hör av er till någon i styrelsen eller någon ridlärare.

Schools out närmar sig, vi har fått några aktiviteter som vi ska fylla med funktionärer. Håll koll så återkommer vi när vi fått mer info.
                                                                                                        Hälsningar styrelsen.